• جنرال الكتريك: بخش روشنايي شركت جنرال الكتريك گزارش مي‌دهد كه اثرات قابل توجهي در بخش پاسخگویی به مشتريان، خدمات بهتر و كاهش نيروي كار و هزينه مواد اوليه به دليل تغيير رويه خريد سيستمهاي عظيم دستي به سمت سيستمهاي الكترونيكي با استفاده از پروتكلهاي اينترنت فراهم مي‌گردد. كارخانه‌هاي بخش روشنايي شركت جنرال الكتريك در هر روز، صدها تقاضا براي تعيين قيمت به بخش منابع مي‌فرستادند تا قيمت قطعات ماشينها را به دست آورند. براي هر تقاضا، نقشه‌ها بايد از بايگاني درخواست مي‌شد، بازخواني مي‌شد، به بخش مورد نظر منتقل مي‌شد، فتوكپي گرفته مي‌شد، همراه با اوراق قيمت به فرم تقاضا پيوست مي‌شد، در پاكتها گذاشته مي‌شد و سپس پست مي‌شد. اين فرايند حداقل 7 روز طول مي كشيد و بسيار وقت‌گير بود به طوري كه بخش منابع به طور معمول تنها مي‌توانست در آن واحد به 2 يا 3 توليدكننده جوابگو باشد.
در جنرال الكتريك هزينه‌هاي مربوط به نيروهاي كاري بخش خريد 30 درصد كاهش داشته است و براي 60 درصد كارمندان مجدداً تعيين وظيفه شده است. بخش منابع در ماه، حداقل 6 تا 8 روز وقت اضافي دارد تا بر روي كارهاي حساس ديگري به جز كاغذبازي، فتوكپي و ارسال نامه بپردازد. هزينه مواد اوليه نيز تا 20 درصد تنزل پيدا كرده است چرا كه دستيابي به توليدكنندگان بيشتر به صورت Online باعث ايجاد رقابت بيشتر شده و اين امر به نوبه خود قيمتها را كاهش داده است. اين شركت در سال 1997 بيش از يك ميليارد دلار جنس و كالا از طريق اينترنت خريداري كرد. جنرال الكتريك محاسبه كرده است كه در عرض سه سال آينده تنها از طريق كارآمد ساختن هرچه بيشتر خريدها، 500 تا 700 ميليون دلار در سال صرفه‌جويي در شركت ايجاد خواهد شد.

• تجربه سيسكو: از سال 1997 سيسكو، بزرگترين توليد كننده روترهاي شبكه، 70 درصد خدمات مشتريان را به صورت Online درآورده است. اين امر موجب حذف 250 ميليون تماس تلفني در ماه و صرفه‌جويي به ميزان 525 ميليون دلار در سال شده است. اين رقم معادل 9 درصد كل درآمد و 17 درصد كل هزينه‌هاي اجرايي شركت بوده است. شركت سيسكو گزارش كرده است كه بهره‌وري خدمات مشتريان اين شركت با استفاده ار تجارب الكترونيك 200 تا 300 درصد افزايش يافته است.
• تجربه ميكرون كامپيوترز: ميكرون كامپيوترز يك فروشنده كامپيوتر و لوازم جانبي آن است كه بسياری از اطلاعات لازم براي خريد را از طريق وب‌سايت خود را در اختيار مشتريان قرار مي‌دهد. در حالي كه بيش از اين كارمندان بخش فروش براي مذاكره با مشتريان به طور متوسط 20 دقيقه زمان اختصاص مي‌دادند، براي مذاكره با مشترياني كه قبلاً به وب‌سايت اين شركت مراجعه كرده‌اند، تنها 2 دقيقه زمان لازم است. با يك محاسبه ساده مشخص مي‌شود كه با استفاده از تجارب الكترونيك در اين بخش كارايي 10 برابر افزايش پيدا كرده است.
• تجربه فدرال اكسپرس: فدرال اكسپرس در سال 1983 از نرم‌افزاري استفاده كرد كه شركتها را از طريق شبكه‌هاي خصوصي به هم متصل مي‌كرد و در عرض 12 سال، 50000 مشتري جمع كرد. در طي سالهاي 1995 تا 1998 با ورود اينترنت و انجام تجارت الكترونيك در اينترنت تعداد مشتريان به حدود يك ميليون جهش پيدا كرد. فدرال اكسپرس تخمين مي‌زند كه 68 درصد از 3 ميليون بسته‌اي كه روزانه جابجا مي‌شود در حال حاضر توسط شبكه‌ها انجام مي‌شود.
• تجربه موتورولا: شركت موتورولا با اتكا به شبكه ارتباطي خود قادر است نيازهاي مشتري براي يك پيجر را جمع‌آوري كرده و آن را به كارخانه توليدي خود منتقل كند تا يك مدل مخصوص از نظر فرم ظاهري، رنگ و ساير ويژگي‌ها ساخته شود. فرداي روزي كه سفارش انجام شد، مشتري پيجر مورد نظرش را در يك بسته پستي دريافت مي‌كند و به اين ترتيب موتورولا توانسته است به عنوان پيشتاز بازار در اين زمينه مطرح شود.